„Man Utd“ jau pradeda skaičiuoti pelną iš japono Shinji Kagawos © Eurofootball.lt
"Manchester United" futbolo klubas sudarė sutartį su Japonijos televizija "Fuji TV" dėl transliacijų teisių. Nebejojama, kad sėkmingai baigti sandorį Mančesterio ekipai padėjo vasarą iš Dortmundo "Borussia" klubo įsigytas japonas Shinji Kagawa. "Fuji TV" kanalą visame pasaulyje mato per 60 mln. žmonių, tad vertingiausiu pasaulio sporto klubu tituluojamam "United" tai bus dar vienas žingsnis populiarumo Azijoje link, praneša žurnalas "Sports Pro". Pagal trijų metų sutartį, "Fuji TV" galės transliuoti visą "Raudonųjų velnių" televizijos MUTV medžiagą: rungtynes, interviu su futbolininkais, video įrašus apie komandos gyvenimą už aikštės ribų ir treniruotėse, archyvinę medžiagą, dokumentiką ir t.t. "MUTV yra būtinybė kiekvienam "United" aistruoliui, nes kasdien siūlo naują ir įdomią medžiagą apie komandos gyvenimą. Tad labai džiaugiamės bendradarbiaudami su "Fuji TV" ir galėdami atvežti MUTV į Japoniją.", – teigė klubo komercijos direktorius Richardas Arnoldas. "Manchester United" bei daugelis kitų Europos futbolo klubų pastaraisiais metais didelį dėmesį skiria neišnaudotoms ir augančioms Azijos rinkoms. Klubai ten rengia ikisezoninius turnyrus ir treniruočių stovyklas, o žemyno futbolo aistruoliai žaidėjus iš Europos dažnai pasitinka lyg dievus. Mančesterio klubo vardą Azijoje iki šių metų garsino Pietų Korėjos futbolininkas Parkas Ji-Sungas, kurį klubas vasarą pardavė "Queens Park Rangers" vienuolikei. Kaip 2010 metais rašė Anglijos dienraštis "Daily Mail", korėjietis "Manchester United" klubui buvo tikras pinigų maišas. Virš milijono Pietų Korėjos gyventojų turėjo kreditines korteles su P.Ji-Sungo atvaizdu, nuo kurių dalis pajamų atitekdavo Anglijos klubui. TV auditas parodė, kad per metus "United" rungtynes žiūrėdavo apie 40 mln. Pietų Korėjos gyventojų arba vidutiniškai milijonas per mačą. Klubas taip pat turi internetinį tinklapį korėjiečių kalba, kurį kasmet aplanko apie 4 mln. lankytojų. Pačioje Pietų Korėjoje P.Ji-Sungas populiarumu gali varžytis su prezidentu: jo vardu pavadinami parkai, muziejai, futbolo akademijos ir netgi miestų gatvės. "Manchester United" klubas turi apie 300 mln. aistruolių visame pasaulyje, iš kurių net 27 mln. gyvena Pietų Korėjoje, nors šalyje yra apie 49 mln. gyventojų. Galima spėti, kad po korėjiečio pardavimo aistruolių kiek sumažės, tačiau žingsnis į Aziją žengtas, o dabar atėjo eilė pelnytis iš S.Kagawa. Japonija gyventojų turi keliskart daugiau – apie 130 milijonų, tad ir uždarbis iš jo bus tikrai didesnis. Už "Borussia" saugą anglai sumokėjo apie 16 mln. eurų, tad galime beveik neabejoti, kad vien dėl šios sutarties su Japonijos televizija, žaidėjo įsigijimas atsipirko. Transliacijų teisės futbole kainuoja dešimtis milijonų, o prekyba japono marškinėliais tik įsibėgėja. Be to, toks reklamos veidas į "Manchester United" klubą pritrauks rėmėjų, taip pat norinčių populiarinti savo vardą Azijoje.