Italijos stadionų tuštėjimo metas © Eurofootball.lt
1960 m. Italijos futbolo federacijos prezidentas Ottorino Barassi išpranašavo: "Futbolas gali atsidurti pavojuje dėl nuostabaus žmonijos išradimo - televizijos". Iš tiesų, jis neklydo - Italijos futbolo kūnas ir dvasia yra parduoti televizijai. 6 milijardai eurų - tokia dabar yra Italijos televizijų kompanijų vertė. Nuo 2008-2009 m. sezono Italijos "Serie A" parduotų abonimentų skaičius nukrito 20.4% (nuo 354 659 iki 282 233), o futbolo transliacijų kaina pakilo 69%. 1990 m. Italijoje surengtas FIFA Pasaulio futbolo čempionatas paliko dabar baigiančius sutrūnyti futbolo stadionus, kurie verčia žmones rinktis televizorių vietoje stadiono. Italijos stadionų lankomumas yra mažiausias Europoje. Jie vidutiniškai būna užpildyti 61%, o tuo tarpu Prancūzijoje 69%, Ispanijoje 73%, Vokietijoje 88% ir daugiausiai Anglijoje - 92%. Žmones į stadionus eina tikėdamiesi ten jaustis komfortabiliai bei iš arti pamatyti savo palaikomas komandas, o ką gali pasiūlyti itališki 69 metus skaičiuojantys betoniniai monstrai, iš kurių dauguma turi bėgimo takus? Nenuostabu, kad mažėja parduodamų abonimentų skaičius, o kainos už transliacijas auga. Pavyzdžiui "Sky" neseniai perkopė 5 milijonų klientų ribą. Viena aišku - jeigu paprastas komandos sirgalius turi rinktis bilietą į stadioną ar televizijos transliaciją, jis dažniausiai pasirinks pastarąjį variantą. Neseniai "Sky" ir "Mediaset Premium" sumušė transliacijų rekordą. Paskutinį "Serie A" turą Italijoje per televizorių stebėjo 10 milijonų futbolo sirgalių. Iš jų 3 milijonai buvo įsijungę mačą tarp "Inter" ir "Napoli" vienuolikių, o daugiau nei keturi milijonai stebėjo "Milan" ir "Juventus" rungtynes. "Serie A" prezidentas Marco Brunelli pabandė paaiškinti Italijos stadionų tuštėjimą: "Tiesa yra ta, kad Italijoje nesikeičia stadionų lankomumas. Jau gana seniai į vieną "Serie A" mačą vidutiniškai susirenka 23 000 žiūrovų." "Televizijos dabar siūlo: aukščiausios kokybės vaizdą, 3D, interviu, kameras persirengimo kambariuose ir t.t. Kitaip tariant žiūrėdamas mačą per televizorių gali pasijausti, kaip būdamas stadione". "Pažiūrėkit kas nutiko su "Juventus". Jie pasistatė naują stadioną, kuris dabar veikia lyg magnetas. Žmonės nedvejodami perka bilietus ir eina į jų rungtynes. Mes tikimės, kad "Juventus" pavyzdžiu paseks ir kiti klubai", - tvirtino Brunelli. Nedaugelis Italijos klubų gali sau leisti netgi pagalvoti apie naujo stadiono statybas, tačiau jau pats metas italams ieškoti išeities iš vis gilėjančios stadionų krizės. Neseniai Italijos televizijos kompanijos su valstybe pasirašė naujas sutartis, kurios nuo 2012 iki 2015 m. atneš 2.5 milijardus eurų pelno. Šį sezoną "Juventus" abonimentų pardavimai išaugo daugiausiai. Praėjusį sezoną Turino ekipa pardavė 14.290 abonimentų, o šiemet jau 24.137. O taip pat 125% išaugo pajamos iš parduodamų bilietų. Tuo tarpu "Milan" šį sezoną pardavė beveik 1000 abonimentų mažiau (30.398), "Inter" - 6 tūkstančiais (34.732). "Napoli" abonimentų pardavimas išaugo 31%, šių metų "Serie A" debiutantai "Novara" patrigubino savo pardavimus. "Cesena" pasiekė parduotų abonimentų rekordą - 12.114. "Udinese" irgi džiaugiasi 2000 daugiau išparduotų abonimentų.