Pasidalinta įspūdžiais apie „Futboliuką“ © JumpStory nuotr.

Metams baigiantis, projekte „Futboliukas“ dalyvaujantys lopšeliai-darželiai jau spėjo atlikti įvairias užduotis, išbandyti futbolą lauko aikštelėse ir stadionuose ir jį toliau tęsti salėse viduje. 

Kalbintų lopšelių-darželių pedagogai džiaugiasi prisijungę prie fizinį aktyvumą skatinančio projekto ir pastebi „Futboliuko“ programos naudą vaikams.

Skiriasi „Futboliuko“ užsiėmimų įgyvendinimas

„Žaidžiame „Futboliuką“ visur, kur tik įmanoma – ir sporto salėje, ir koridoriuje, ir grupėje“, – sakė Visagino lopšelyje-darželyje „Auksinis raktelis“ dirbanti Rasa Juršytė. Ji taip pat akcentavo, jog šiemet prie projekto prisijungė daugiau šio darželio grupių – ankstesniais metais dalyvavo dvi, o šiemet – penkios grupės.

„Futboliuko“ užsiėmimų skaičius lopšeliuose-darželiuose priklauso nuo įstaigų turimų išteklių (aktų ir sporto salių, aikštelių), pedagogų skaičiaus.  

„Viskas projekte labai patinka, tik mums patiems trūksta laiko, – sakė Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokyklos – skyriaus „Buratinas“ darbuotoja Agnė Krušinskienė. – Auklėtojos tiek visko daug turi, kad kitąkart nebespėja. Tad tik minimaliai prisiliečiame prie „Futboliuko“, nors norėtųsi daugiau. Bet tikimės, kad auklėtojų resursai padidės ir projektą vykdysime daug geriau.“

Pirmą kartą projekte dalyvaujantis Plungės lopšelis-darželis „Saulutė“, anot pedagogės Elenos Alonderienės, turi tik vieną aktų salę, kurioje sportuoja ir veiklomis užsiima visos vaikų grupės, todėl organizuoti dažnesnius „Futboliuko“ užsiėmimus sudėtinga. Tuo tarpu Biržų lopšelio-darželio „Genys“ – skyriaus „Rugelis“ vaikai futbolą žaidžia savo grupių patalpose.

„Sportuojame ir žaidžiame tiek, kiek galime“, – sakė lopšelyje-darželyje dirbanti Vita Rimavičienė.

Kalvarijos lopšelis-darželis „Žilvitis“ noriai dalyvauja projekte, tačiau pasak pedagogės Vilmos Ražinskienės, „Dabar vaikų sergamumas trukdo tinkamai ir pilnai organizuoti „Futboliuko“ veiklas ir užsiėmimus darželyje.“

Dažniausiai vaikai „Futboliuko“ užsiėmimus turi vieną ar dukart per savaitę.

Labiausiai patinka žaisti futbolą

Anot pedagogų, vaikų mėgstamiausia veikla – ne pavienės užduotys, o „Futboliuko“ žaidimas.

„Jie gi profesionalai, jau žaidžia visi“, – juokdamasi džiaugėsi vaikų užsidegimu ir noru žaisti futbolą Visagino pedagogė R. Juršytė.

Jai antrino Klaipėdos lopšelio-darželio „Nykštukas“ pedagogas Karolis Stirbys: „Labiausiai vaikams patinka smūgiuoti į vartus arba pats žaidimas, jeigu pasiskirstome komandomis.“

Druskininkų lopšelyje-darželyje „Žibutė“ dirbanti Rita Rimkevičiūtė teigė, jog vaikams patinka ir teorinės veiklos: „Kūrybinės užduotys – plakatų, taisyklių, susitarimų kūrimas vyksta rugsėjo pradžioje, kai vaikai grįžta iš namų, būna šiek tiek pasimetę, su draugais mažiau bendravę, todėl tokios veiklos padeda vaikams apsiprasti.“

Pasak Linos Kozienės, Mažeikių lopšelio-darželio „Žilvitis“ pedagogės, vaikus domina tiek kūrybinės, tiek fizinės veiklos: „Labiausiai, aišku, patinka spirti į vartus ir varytis kamuolį. Bet užduočių knygutėmis irgi labai džiaugiasi.“

„Vaikai viską noriai atlieka, jiems – kad tik kuo dažniau ir kuo daugiau užduočių, – šypsodamasi kalbėjo Naujojoje Akmenėje dirbanti A. Krušinskienė. – Jeigu sudėtingesnės užduotys, tai natūralu, kad sunkiau einasi, ne visi jie fiziškai stiprūs. Bet, svarbiausia, rankų nenuleidžia ir dirba toliau – kaip išeina, taip sportuoja.“

Iššūkis vaikams – kamuolio varymas

Anot Visagine dirbančios R. Juršytės, „Vaikams daugiausia iššūkių kyla, kai reikia susikaupti ir rimtai atlikti užduotis; kai reikia tikslumo.“

Kaip sudėtingiausią veiklą darželių atstovai vienareikšmiškai išskiria kamuolio varymo technikos supratimą.

„Tas kamuolio varymas būna labai iš lėto, toks preciziškas, – sakė Jurbarko lopšelyje-darželyje „Nykštukas“ dirbanti Jolita Treinienė. – Perdavimai irgi – jeigu pratimus bandome daryti pagal pavyzdžius, tai perdavimai mums sunkokai sekasi.“

Minėtiems iškilusiems sunkumams pritaria pedagogė E. Alonderienė: „Kai kurios [užduotys] buvo sunkesnės, pavyzdžiui, taisyklingai varytis kamuolį – labai sudėtinga. Tada vaikai tiesiog neskuba, nelieka greičio – sunku žiūrėti, kaip jie tą kamuoliuką saugo, taip taisyklingai varo. Bet paskui atsipalaidavom – sakom, varykim, kaip mokam, ir žaiskim, kad įspirtume, nes juk tikslas ir yra įspirti į vartus.

Pats žaidimas duoda vaikams azartą ir suteikia gerų emocijų – jie palaiko vieni kitus. Tik kartais jie nesusigaudo ir įspiria į savo vartus – na, čia mes dar mokomės (juokiasi).“

„Futboliukas“ skatina ne tik fizinį aktyvumą

„Vaikai tampa kovingi, vieningi, bando – mes jiems tą diegiame – perduoti kamuolį draugui, – futbolo metu išryškėjančias vaikų savybes vardino Jurbarko pedagogė J. Treinienė. – Lyg ir pradeda formuotis komanda, komandinis žaidimas. Sirgaliai labai palaiko vieni kitus – vadovaujasi tradicija šaukti už savo komandą – „greičiau“, „pirmyn“. Futbolas leidžia atsiskleisti draugystei.“

V. Ražinskienė, dirbanti Kalvarijoje, akcentavo, kad ryškiausiai futbole atsiskleidžia vaikų užsispyrimas, konkurencingumas ir noras laimėti. Jai pritarė visi kalbinti pedagogai ir pridėjo, jog tokie užsiėmimai leidžia vaikams gauti daug teigiamų emocijų, gerina bendravimo, bendradarbiavimo įgūdžius, moko susikaupti ir lavina kūrybiškumą.

„Futbole gimsta vaikų noras laimėti, jų užsidegimas, – sakė pedagogas iš Klaipėdos K. Stirbys. – Kas labai stipriai nori laimėti, tas labai stipriai stengiasi.“

„Visi vaikai nori būti lyderiais, – pedagogui antrino L. Kozienė, dirbanti Mažeikiuose.

Lopšelių-darželių atstovų mintys

Rita Rimkevičiūtė, Druskininkų lopšelis-darželis „Žibutė“:

Labai įdomios veiklos, jomis džiaugiamės, todėl ir dalyvaujame jau ketvirtus metus. Visos užduotys parinktos pagal amžių, vaikams įdomios, nesudėtingos. Gal tik pavasarį, kai vyksta baigiamosios užduotys, būna šiek tiek sudėtingiau.

Karolis Stirbys, Klaipėdos lopšelis-darželis „Nykštukas“:

Visų pirma, smagu, kad skatinamas fizinis aktyvumas, o visų antra, kad futbolas, nes tikrai vaikai įsitraukia į šią veiklą. Jiems kamuolį paspardyti, pabėgioti yra labai gerai – „išsikrauna“, daug gerų emocijų patiria.

Būtų įdomu, nors tam trukdo koronavirusas, futbolą sužaisti su kitais darželiais. Būtų smagu nuvykti į kitą darželį ir „susigrumti“ aikštėje, varžybėles ir šventę pasidaryti.

Agnė Krušinskienė, Naujosios Akmenės ikimokyklinio ugdymo mokykla – skyrius „Buratinas“:

Vaikams labai patinka – jie noriai atlieka visas užduotis, su dideliu džiaugsmu laukia „Futboliuko“ pamokėlių. Jie noriai kūrė taisykles, logotipą, o kaip svarbiausią savo taisyklę išskyrėme šią: „Saugoti save ir saugoti kitus.“

Katažina Prakapienė, Šalčininkų lopšelis-darželis „Pasaka“:

Nors vaikai užduotis priima ir jas daro noriai, kai kurios užduotys atrodo per sunkios. Gal labiau skirtos pradinukams, o ne darželinukams.

Jolita Treinienė, Jurbarko lopšelis-darželis „Nykštukas“:

Vaikai keičiasi – vieni išeina į mokyklą ir ateina vis nauji, todėl labai smagu, kad kuo daugiau vaikų gali dalyvauti šioje programoje.

Tik tiek, kad užduotys du metus iš eilės kartojasi – vyresniesiems ir priešmokyklinukams. Nors jie galbūt per vasarą jas pamiršta. Mes projekte dalyvaujame – tikriausiai, kiek metų vyksta, tiek ir dalyvaujame – gal 4 ar 5 metus, todėl norėtųsi naujesnių, šiek tiek įvairesnių užduotėlių. Ir mes, auklėtojos, galbūt norėtume šiek tiek įvairovės užduotyse.

Elena Alonderienė, Plungės lopšelis-darželis „Saulutė“:

Lapkričio mėnesį turėjome keletą trenerių pasikvietę į svečius, tai tiek vaikai, tiek mes labai džiaugėmės. Gruodžio užduotys irgi labai vaikams patiko, taip pat pasidarėme įvarčių turnyrą – oi, kiek buvo emocijų!

Labai gerai tie brėžiniai prie užduočių – kitąkart jas iš aprašymo sunku suprasti, todėl brėžiniai labai padeda.

„Futboliuko“ projekte – rekordinis dalyvių skaičius

Projekte „Futboliukas“ šiais metais – rekordinis dalyvių skaičius: 256 ugdymo įstaigos, beveik 1000 pedagogų ir 18400 vaikų.

Kiek anksčiau projektą organizuojančios Lietuvos futbolo federacijos (LFF) narės Masinio futbolo asociacijos (MaFA) direktorius Ignas Marcinkevičius sakė: „Nepaisant visų iššūkių, stengiamės auginti „Futboliuką“, pasiūlyti naujovių. Žinome, kad patiems mažiausiems ypač reikia įtraukiančių sporto veiklų. Tuo labiau, kad mūsų projektas nereikalauja ypatingų įgūdžių, įtraukia visus, gali būti integruojamas į bendrą ugdymo procesą, skatina ne tik sportuoti, bet ir lavina kūrybiškumą, įvairius mokymo dalykus.“

Projektas „Futboliukas“ vyksta 14-ąjį sezoną.

Lietuvos masinio futbolo asociacijos projektas „Fizinio aktyvumo skatinimas ir tęstinumas švietimo ir ugdymo įstaigose" bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis. 

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...