Lietuvos futbolo federacijos (LFF) Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas Laurynas Vairys niekada nesitikėjo, kad federacijoje turės galimybę tiek daug visko nuveikti, o praėjusius metus įvardija skaitmeninių produktų kūrimo ir vystymo metais. Interviu jis pasakoja apie tai, kaip jam prabėgo pirmieji metai federacijoje, kiek daug futbole rinkodaros ir komunikacijos bei atskleidžia savo komandos sėkmės formulę.
– Laurynai, papasakokite, kaip atrodė Jūsų karjeros kelias ir kaip jis atvedė į Lietuvos futbolo federaciją?
– 11 metų praleidau renginių sektoriuje, dirbdamas bilietų platinimo įmonėje „Tiketa“, kur, trumpai apibūdinant, buvau atsakingas už darbą su renginių organizatoriais, kuriant bilietų pardavimo kainodaras ir strategijas, o nuo 2016 m. federacija buvo mano klientu su rungtynių bilietų pardavimais.
Paskutinis mano projektas, įgyvendintas su federacija iš kitos „stovyklos“ – 2021 m. Lietuvoje įvykęs FIFA pasaulio salės futbolo čempionatas. Iš karto po jo buvau pakviestas prisijungti prie LFF komandos, priėmiau šį iššūkį ir taip prasidėjo mano kelias futbole.
– Prabėgo jau kiek daugiau nei metai. Kaip dabar jaučiatės?
– Iki tol, kol pradėjau dirbti federacijoje, niekada nebūčiau pagalvojęs, kad čia tiek daug visko, kad tiek veiklų, nesusijusių su sportiniu rezultatu. LFF yra atsakinga už visą Lietuvos futbolą: nuo masinio iki senjorų futbolo, nuo visų futbolo lygų iki skirtingų futbolo atšakų. Po tuo patenka ir visa futbolo rinkodara, komunikacija ir renginių organizavimas.
Per kiek daugiau nei metus šioje itin dinamiškoje srityje įgijau labai daug naujų žinių ir patirties, paaugau kaip specialistas.
Galėčiau drąsiai teigti, jog jaučiuosi labai gerai, matau daug galimybių ir teisingus žmones aplink, matau kiek daug padaryta ir kiek daug dar galima padaryti. Na, o tiems, kas kritikuoja federaciją, galėčiau pasakyti: labai lengva tą daryti ir susigalvoti nebūtų dalykų, nematant tikrojo vidaus. Iššūkiai ir galimybės „veža“ į priekį.
– Šiandien vadovaujate komandai, atsakingai už visą Lietuvos futbolo federacijos komunikaciją ir rinkodarą. Ką daro Jūsų departamentas?
– Mūsų Komunikacijos ir rinkodaros departamentą sudaro 6 žmonių komanda. Kartu įgyvendiname visą bendrą federacijos ir skirtingų futbolo šakų komunikaciją LFF kanaluose, socialinėje medijoje, žiniasklaidoje bei rūpinamės visa rinkodara nuo A iki Z.
Taip pat organizuojame spaudos konferencijas, esame atsakingi už bene visų renginių, nuo didžiausių iki mažiausių, viešinimą ir rinkodarą: nuo komunikacinės idėjos, vizualinių priemonių, pranešimų spaudai, įrašų socialiniuose tinkluose, renginių apipavidalinimo, reklaminių priemonių iki transliacijų ir bilietų pardavimo.
Praėjusiais metais pristatėme nemažai naujienų – startavo inovatyvi futbolas.tv platforma. Joje vis sparčiau didinamos skirtingų transliacijų apimtys, planuojamas išskirtinis video turinys apie futbolą. Turėsime ir platformos mobiliąją aplikaciją, kuri futbolo bendruomenei leis dar lengviau ir patogiau pasiekti futbolo turinį. Atnaujinome lff.lt tinklapį, o kartu su juo – atidarėme ilgai lauktą elektroninę futbolo atributikos parduotuvę.
Mūsų skyrius taip pat padeda kitoms asociacijoms, kaip masinio, salės ir paplūdimio futbolo, moterų ir kitoms, kasdienėje veikloje ir komunikacijoje. Kartu su A lyga vystome ir auginame „Optibet“ A lygą ir Pirmą lygą.
Mano asmeniškai daugiausiai kuruojamos sritys yra bilietų pardavimai, transliacijų užsakymai, partnerystės, reklama, santykiai su esamais rėmėjais ir naujų paieška, komunikacija su UEFA dėl rėmimų ir medija teisių. Taip pat kūruoju naujų dalykų, inovatyvių sprendimų pritaikymą ir integraciją į LFF veiklą.
– Kokius 2022-ųjų metų darbus įvardintum kaip pačius svarbiausius?
– Neabejotinai turbūt įvardinčiau Dariaus ir Girėno Stadiono atidarymo renginį bei jo metu įvykusį Hegelmann LFF taurės finalą. Mūsų Komunikacijos ir rinkodaros departamento komanda rūpinosi šio įvykio komunikacija, vizualika, stadiono apipavidalinimu, koordinavome kitų partnerių veiklą, įgyvendinant šį grandiozinį renginį.
Labai džiaugiamės startavusia nauja lff.lt platforma, kuri šiandien ir toliau yra tobulinama, o greitu metu pristatysime dar daugiau naujienų. Atidarėme elektroninę futbolo atributikos parduotuvę, ko iki šiol mums labai trūko. Pirmą kartą savo platformoje be išorinių partnerių pristatėme balsavimą, kuriame rinkome praėjusių metų Lietuvos futbolo geriausiuosius.
Kartu su komanda aktyviai dirbome ties futbolo populiarumo didinimu, kūrėme papildomą turinį prieš „Optibet“ A lygos transliacijas.
Rezultatai parodė, kad 2022 m. atnešė išaugusius futbolo transliacijų peržiūrų rezultatus, lyginant su ankstesniais metais. „Spark Energy“ moterų A lygos transliacijų kiekis augo dvigubai, o „Optibet“ Pirmos lygos transliacijų peržiūrų skaičius perkopė 225 tūkst.
Pavyzdžiui, „Optibet“ Pirmos lygos transliacijų peržiūrų augimą lėmė tai, jog rodėme ne tik centrines turų rungtynes, bet ir nuo sezono antrosios pusės – visų be išimties lygos rungtynių transliacijas.
Padidėjusios rungtynių transliacijų apimtys ir siekis suteikti žiūrovams daugiau galimybių stebėti futbolą, parodė OTT poreikį ir paskatino sukurti jau paminėtą, inovatyvią futbolas.tv platformą.
Dirbome ir esporto vystymo srityje. Praėjusiais metais mūsų iniciatyva buvo suvienyta FIFA žaidimo mėgėjų bendruomenė Lietuvoje. Geriausieji iš jų pateko į nacionalinę rinktinę, kuri pavasarį varžėsi esporto čempionate FIFA eNations Series 2022. Organizavome ir masinius esporto turnyrus, skirtus edukuoti visuomenę, ypač jaunąją auditoriją, apie virtualų sportą.
Būtina paminėti, kad futbolo klubai irgi neaplenkė esporto: Lietuva tapo pirmąja iš trijų Baltijos šalių, kurios A lygos futbolo klubai prisijungė prie FIFA Esporto platformos ir dalyvavo FIFA Club Series 2022 pasaulinėse atrankose.
Tad apibendrinant, galėčiau sakyti, kad 2022-ieji buvo inovatyvių skaitmeninių produktų kūrimo ir vystymo metais.
– O kokie buvo didžiausi praėjusių metų iššūkiai, su kuriais Jūsų departamentui teko susidurti?
– Skaičiuojame kasmet augantį futbolo renginių skaičių. Tai – labai džiugina ir motyvuoja, tačiau iš kitos pusės tiek komandai, tiek visai bendruomenei tai yra ir iššūkis. Kaip sakau, esame didžiulis fabrikas, kuriame daug veiklos ir nėra vietos monotonijai. Pasibaigus sezonui, mes tą pačią minutę kimbame į tolesnius darbus ir pradedame ruoštis naujam sezonui.
Nepamiršiu ir to, jog didelio komandos susitelkimo ir vienas kito palaikymo pareikalavo viešojoje erdvėje suformuotas neigiamas LFF ir čia dirbančių žmonių įvaizdis bei aplink jį sekantys įvykiai.
– Vežate išties didelį krūvį ir įgyvendinate daugybę projektų. Jūsų komandos sėkmės formulė – kokia ji?
– Sakyčiau, kad žmonių motyvacija ir užsispyrimas, aiškus atsakomybių ir darbų pasiskirstymas, gebėjimas vienu metu dirbti prie skirtingų renginių bei projektų. Noras keisti ir keistis siekiant, kad futbolas augtų. Negalime daryti tiesioginės įtakos sportiniam rezultatui, tačiau viskas, kas yra aplink jį, yra tai, ką norime gerinti kiekvieną dieną.
– Atskleiski, kokie rinkodaros ir komunikacijos departamento tolimesni tikslai?
– Pirmiausia – futbolo populiarinimas Lietuvoje. Prie to mūsų skyrius gali prisidėti, ieškant galimybių didinti skirtingų lygų ir turnyrų transliacijų skaičių, garsinant futbolas.tv platformą, auginant elektroninės komercijos apimtis ir didinant partnerysčių skaičių. Žinoma, naujasis stadionas Kaune, sudarys daugiau galimybių auginti žiūrovų skaičių stadionuose.
Kartu su visa federacijos komanda gyvename tikslu, kad futbolas taptų NR.1 sporto šaka Lietuvoje.
– O ką pats labiausiai mėgstate savo darbe?
– Labiausiai šiame darbe mane veža tai, jog matau judėjimą į priekį, tiek federacijoje, tiek mūsų departamente. Bet kuris projektas, prie kurio galiu prisidėti, kas kartą suteikia naujų įdomių patirčių ir žinių. Niekada nejaučiu, kad stoviu vietoje.
Dariaus ir Girėno stadiono atidarymas sukūrė begalę ypatingai gerų emocijų, parodė, kad futbolas Lietuvoje yra gyvas, kiek daug potencialo jis turi ir kiek dar daug galime nuveikti.
– Kaip apibūdintumėte visos federacijos komandą?
– Kaip labai stiprią. Komanda yra labai įvairi: nuo jaunų specialistų iki patyrusių vilkų, nuo mokslų daktarų iki dėstytojų. Ir visi, nepaisant skirtumų, gerai sutaria.
Kiekvienas žmogus, dirbantis federacijoje, yra labai motyvuotas ir visi dirba vardan vieno tikslo.
– LFF ateityje: kokia ji?
– Su aiškiais tikslais, žinanti ko nori iš savęs, kaip organizacijos, ir Lietuvos futbolo. Norėčiau, kad eitume taip, kaip dabar, tik dar greitesniais žingsniais, kad išliktume tokie patys teisingi ir tiek pat vieningai dirbtume dėl Lietuvos futbolo.
– Laurynai, o koks esi laisvalaikiu, uždaręs ofiso duris?
– Apskritai esu žmonių žmogus. Nemėgstu būti vienas ir tylos, mėgstu žmones. Laisvalaikį leidžiu su šeima, stengiuosi skirti daug laiko savo sūnaus auginimui. Taip pat labai myliu gamtą, nuo pavasario iki rudens ji yra mano antrieji namai, kai savaitgaliais galiu medituoti žvejyboje, leisti laiką prie ežero ar jūros, vaikščioti žaliame miške. Šituo gėriu galiu mėgautis tuomet, kai mūsų renginių tinklelis leidžia tą daryti.
Bet prisipažinsiu – futbolas ir visa jo virtuvė yra man ne tik darbas, bet ir laisvalaikis, todėl nesu tas žmogus, kuris nenori galvoti apie darbą, uždaręs ofiso duris.