Europos futbolo federacijų asociacija UEFA startavo su mokymų programa, kuri skirta padėti UEFA viduriniosios grandies vadovams – pagerinti, pagilinti ir formalizuoti praktines žinias apie sportą vadybos, ypač futbolo vadybos, žinias. Antroji mokymų sesija numatoma vasarį, trečioji – birželį.
Programą parengė UEFA akademija ir jos akademinis partneris – Šveicarijos Lozanos universiteto Viešojo administravimo mokykla (IDHEAP). Mokymų dalyviams pateikiamas ir UEFA futbolo asociacijų valdymo vadovas (UEFA HFM), kuris yra specialiai sukurtas taip, kad papildytų UEFA CFM internetinį turinį.
Sėkmingai baigus mokymų programą, Lozanos universitetas dalyviams suteikia pažengusiųjų studijų pažymėjimą, kurio vertė – dešimt ECTS kreditų.
UEFA akademija – kiekvienam dirbančiam futbole
Tai – ne pirma UEFA švietimo programa, jos buvo vykdomos dar iki akademijos įkūrimo. UEFA akademijos programų koordinatoriaus Antoine Furnier teigimu, remiantis profesiniu meistriškumu, kurį UEFA išplėtojo per visą savo istoriją ir mokymosi iniciatyvas, akademija siekia įkvėpti asmenų ir organizacijų švietimą, nuolat tobulinti futbolo sporto šaką.
„UEFA akademija glaudžiai bendradarbiauja su geriausiais profesionalais ir akademinio pasaulio ekspertais, siekdama numatyti ir patenkinti Europos futbolo sektoriaus mokymosi poreikius. Kuriant UEFA akademiją, buvo pasiekti trys pagrindiniai tikslai. Pirmiausiai, didinti teikiamų paslaugų spektrą nacionalinių asociacijų ir jų dalininkų plėtrai. Taip pat suteikti šioms paslaugoms daugiau matomumo, aiškumo per vieningą prekės ženklą ir patirtį bei specialius komunikacijos kanalus. Kartu siekta, kad UEFA dirbtų lanksčiau, pasitelktų daugiau partnerysčių“, – sakė jis.
A. Furnier teigimu, UEFA CFM programa yra privaloma kiekvienam specialistui, dirbančiam futbolo organizacijoje, ir norinčiam visapusiškai suprasti, kaip vyksta šios sporto šakos vadyba. Jis įsitikinęs, kad ši programa, visų pirma, didina nacionalinių asociacijų pajėgumus ir prisideda prie darbuotojų kompetencijų ugdymo visame Europos futbolo sektoriuje.
„Kiekvienais metais UEFA CFM rengia šešis programų kursus pagal vienodai aukštus standartus. Dėl to visoje Europoje kuriamas profesionalų tinklas, kuris dalijasi bendra patirtimi. Kiekvienas kursas rengiamas konkrečioje šalyje, todėl UEFA CFM suteikia teisę priimančiai nacionalinei asociacijai ir užtikrina, kad jos galėtų patenkinti strateginius mokymosi poreikius šalyje, pavyzdžiui: įdarbindamos dalyvius iš savo suinteresuotųjų šalių (klubų, lygų, regioninių asociacijų ir t.t.)“, – tikino jis.
Lietuvos futbolo federacijos Rinkodaros ir komunikacijos departamento vadovas ir mokymų dalyvis Laurynas Vairys sakė, kad, jo nuomone, UEFA CFM kursai privalomi kiekvienam darbuotojui, kuris dirba futbolo industrijoje. Pasak jo, galima pasitikėti savimi, savo patirtimi, tačiau tai, ką suteikia CFM kursai, yra privaloma.
„Šiais mokymais darbuotojas pilnai įvedamas į futbolo rinką, labai giliai ir aiškiai išaiškinama, kaip veikia visa futbolo kultūra, kokius svarbiausius dalykus kiekvienam specialistui reikia žinoti. Prieš ateidamas į Lietuvos futbolo federaciją (LFF), nedirbau su futbolu, pajutau, kad man neužtenka bendrų verslo žinių, todėl norėjau suprasti, kas yra futbolas, kaip jis veikia, kad galėčiau profesionaliai atlikti savo darbą. Tą ir duoda UEFA CFM, todėl aš juos pasirinkau“, – sakė jis.
Pirmosios sesijos rezultatai
Pirmosios sesijos misija buvo plačiau supažindinti dalyvius su futbolo vadyba ir futbolo organizavimu bei valdymu pasauliniu mastu, prieš skiriant laiko sutelkti dėmesį į organizacijos lygmenį ir supažindinti su strateginiu valdymu. Kurso metu kiekvienai temai vyko paskaitos ir seminarai, kuriuose dalyviai turėjo galimybę kartu atlikti sudėtingas užduotis.
„Pirmoji sesija taip pat suteikia dalyviams galimybę tarpusavyje susipažinti su įvairaus išsilavinimo ir patirties profesionalais: tai yra pagrindinis kurso aspektas, nes didžioji dalis mokymosi kyla iš požiūrių susidūrimo ir gerosios praktikos dalijimosi“, – kalbėjo A. Furnier.
UEFA akademijos lektorius dr. Colm Hickey sakė, kad CFM dalyviai vertinami pagal dinamišką struktūrą, atitinkančią visus aukščiausios klasės Europos universitetus. Šis procesas suskirstytas į tris dalis.
Pirma, dalyviai suskirstomi į grupes ir kiekviena jų turi atlikti atvejo analizę nagrinėjančią tam tikrų UEFA strateginių ramsčių pasekmes, poveikį bei tokių tikslų ir politikos poveikį jų nacionalinėms asociacijoms ir futbolo organizacijoms. Antra, pasak dr. C. Hickey, kiekvienas dalyvis turi užpildyti sudarytą individualią ataskaitą.
„Ataskaitos tikslas – parodyti dalyvių supratimą apie mokymo programą ir jų gebėjimą taikyti pagrindinius vadybos aspektus, siekiant išanalizuoti savo dabartinę profesinę aplinką ir pateikti rekomendacijų dėl būsimų patobulinimų.
Galiausiai dalyviai turi užpildyti žodinį pristatymą, pagrįstą pasirenkama tema, pavyzdžiui: futbolo plėtra, futbolo teisė, moterų futbolas ir futbolo socialinė atsakomybė. Jiems pavesta išanalizuoti dabartinę konkrečios srities padėtį savo organizacijoje ir panaudoti tai, ką išmoko, pateikiant prasmingas ir realistiškas rekomendacijas, kaip pagerinti savo organizacijos situaciją“, – aiškino dr. C. Hickey.
L. Vairys sakė, kad kursuose siekė kuo geriau pažinti futbolo industriją, jos specifiką bei tobulėti.
„Dirbu rinkodaros srityje, todėl norėjau pasisemti idėjų, pamatyti daugiau galimybių, kitų asociacijų sėkmės istorijų, kad ateityje galėčiau jas integruoti ir pritaikyti Lietuvos futbolo federacijoje“, – kalbėjo jis.
L. Vairio teigimu, pirmoji mokymų sesija buvo apie strategiją, industrijos pažinimą. Dalyviai klausėsi Austrijos ilgamečio, jau buvusio Generalinio sekretoriaus pasakojimų, konkrečių situacijų sprendimų. Taip pat buvo supažindinti, kaip vyks mokymai, kokias temas, kokius baigiamuosius darbus turės dalyviai paruošti.
„Mokymuose buvo daug praktinių užduočių grupėse, situacijų sprendimų, jų pristatymų auditorijai. Situacijos buvo tikrai įvairios, skirtingos, teko spręsti ir tokias, kurios nėra dažnos arba jos buvo iš kitų sričių. Šiuose kursuose labai svarbu klausti, klausti kiek tik įmanoma, nes dėstytojai yra savo srities profesionalai ir reikia iš jų semtis patirties“, – tvirtino jis.