D. Bička apie „Anderlecht“ seminarą: „Treneris – lyderis, žaidėjas – lyderis“

Lietuvos futbolo akademijų atstovai dalyvavo RSC „Anderlecht“ seminaruose, kuriuose techniniai direktoriai ir treneriai nuodugniai susipažino su „Spiideo“ platformos galimybėmis bei sportinės psichologijos tematika.

Devyniolika Lietuvos futbolo akademijų turi galimybę dalyvauti „Anderlecht“ nuotoliniuose seminaruose ir gauti ekspertų iš Belgijos klubo medžiagą apie visapusišką jaunųjų žaidėjų ugdymą, tinkamą trenerių darbą ir akademijos veiklos kokybės pakėlimą. 

„Anderlecht“ programos įgyvendinimą Lietuvoje kuruojantis projekto vadovas Deimantas Bička atskleidė apie internetiniame seminare pristatytų temų svarbą.

- Papasakokite išsamiau, kas yra „Spiideo“ internetinė platforma ir kaip ji galėtų papildyti žaidėjų ugdymo procesą? 

- „Spiideo“ platforma nuo šių metų yra naudojama „Anderlecht“ akademijoje ir ji yra skirta filmuoti treniruočių procesą, nagrinėti jų turinį ir įvykdymą. Buvo įdomu sužinoti, kaip „Anderlecht“ treneriai, turėdami planšetę ar išmanų telefoną, gali „online“ režimu stebėti treniruotę per kamerą, nedelsiant daryti korekcijas, parodyti žaidėjams kur šie klysta ar kokį pratimą atlieka gerai. 

Kalbant kaip Lietuvos akademijos galės pasinaudoti šia programa, reikia pažymėti, kad „Anderlecht“ įkels savo treniruotes į platformą ir jos bus prieinamos mums. Mes galėsime jas nagrinėti, išsikirpti jų epizodus, lengviau paaiškinti treniruotės niuansus treneriams ir vaikams. „Spiideo“ papildo ugdymo programos modelį, ji būtų geras priedas prie „Anderlecht“ teorinės medžiagos ir „ProSoccerData“ platformos. 

- Kaip seminaro dalyviai galės užduoti rūpimus klausimus dėl „Spiideo“ ir treniruočių organizavimo? 

- Internetinio seminarus veda „Anderlecht“ klubo atstovai ir mes esame sutarę, jog iškilus klausimams, seminaro dalyviai gali atsiųsti klausimus mums, LFF atstovams. Mes susistemintus klausimus pateikiame „Anderlecht“ akademijai. 

Penktadienį turėsime Lietuvos akademijų techninių direktorių susirinkimą, kurio metu tikiuosi iš jų išgirsti šiuos klausimus. Aišku, papildomų klausimų gali iškilti darbo eigoje. Už sritį, susijusią su „Spiideo“, turėtų būti atsakingas Lukas Artimavičius, kuris jau kuruoja darbą su „ProSoccerData“ platforma.

- Popietę seminare buvo kalbama apie lyderystę ir žaidėjų imlumą treniruotis. Sporto psichologijos tema yra gana plati ir apima daug sričių, tad kokie buvo pagrindiniai pranešėjų akcentai? 

- „Anderlecht“ treneriai gilinasi į jaunųjų atletų psichologiją, į lyderių ugdymą. Kiekvienais metais profesionalūs sporto psichologai papildo šią metodinę medžiagą, kuri yra svarbi vystant žaidėjų mentalinį profilį ir ugdant charakterį. Akademijoje yra ugdomos asmenybės. 

Vykdydama atrankas, akademija gali rinktis iš fiziškai ir techniškai gabių žaidėjų, bet psichologinė dalis tikrai nėra nuošalėje. Atvirkščiai, šis seminaras parodė, jog psichologija iškyla į pirmą vietą. Man patiko, jog dėmesys nėra kreipiamas dėmesys tik į žaidėją – daug dėmesio skirta trenerio, kaip lyderio, asmenybei ir elgesiui. 

Iki kovo pabaigos ši sporto psichologijos medžiaga bus išdėstyta per šešis seminarus. Vakar išgirdome apie lyderystę ir žaidėjų imlumą treniruotis, angliškai vadinamą „coachability“. Pateikta daug naudingų kertinių teiginių, kurie priverčia susimąstyti.

- Kokie patarimai dėl sportinės psichologijos taikymo buvo pateikti futbolo akademijoms? 

- Nuskambėjo svarbi pastaba, kad treneris yra lyderis, bet jis neturi užgožti jaunimo; kad lyderiai turi augti aplink jį ir jis turi tai skatinti. Tai yra tikro lyderio pavyzdys. Svarbu akcentuoti ne žaidėjų klaidas, o kaip jis išsprendžia klaidą.  

- Jūsų požiūriu, ar sporto psichologija ir žaidėjų mentalinė raida buvo nepažintos sritys Lietuvos futbolo įstaigoms? 

- Kai tik pradėjome programos įdiegimą, tuo metu pažymėjau, jog visos organizacijos turėjo problemų ir atsilikome nuo Vakarų Europos akademijų darbo lygio. Nebuvo kreipiamas pakankamas dėmėsys į mentaliteto ugdymą. Vien ką reiškia rungtynių rezultato akcentavimas bet kokia kaina, iškreipiantis žaidėjų ir trenerių supratimą apie ugdymo procesą. Tad pradedame nuo pradžių ir Lietuvos akademijoms pabrėžime šių niuansų svarbą. 

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...

    Komentarų kol kas nėra...