Ralis

Atsakyti
Sekti temą
Sardinijos ralį laimėjo Ogier. Tiesa, dar šeštadienį atrodė, kad Lattvala lengvai ims, bet vienam posūky pasuko per anksti, išlėkė iš trasos ir perlėkė per akmenis, taip pažeisdamas ratą. Čia suomis prarado keletą minučių ir nusirito iki trečios vietos, dar praleisdamas į priekį ir Madsą Ostbergą. Kurį laiką pirmavo ir Mikko Hirvonenas, bet jo Ford užsidegė važiuojant iš 3 greičio ruožo į 4. Pats suomis ir jo šturmanas nesusižeidė. Tuo tarpu Kubica viename greičio ruože, kuris driekėsi per mišką, kliudė medį ir neteko priekinio rato. Tiesa, lenkui vis vien pavyko finišuoti aštuntam.
embeded-image
Bendra įskaita:
embeded-image
Kitas ralis birželio 26 - 29 dienomis Lietuvoje ir Lenkijoje.
Citavimas
0
Interviu su Rally Poland dalyviais iš Lietuvos - Jonu Pipiru:

- Kaip sekasi ruoštis pasaulio ralio čempionato etapui?
- Pirmadienį grįžome iš „Viru Rally“ - Estijos ir Latvijos ralio čempionatų etapo. Šiuo metu peržiūrinėjame visą techniką ir planuojame iki savaitės galo išvažiuoti į paskutinį pasivažinėjimą, kuriame pamatysime, kaip veikia automobilis. Konkretaus fizinio pasiruošimo pasaulio ralio čempionato etapui netaikome, formą palaikome visoms varžyboms.

- Dėl kokių priežasčių nusprendėte dalyvauti WRC etape?
- Visų pirma, įdomu tai, jog etapas vyksta Lietuvoje. Taip pat, važiavimas tokio lygio varžybose buvo sena svajonė, su rėmėjais sutarėme dėl finansinių galimybių ir nusprendėme pabandyti.

- Kokius tikslus ralyje sau keliate?
- Pagrindinis tikslas – pasiekti finišą, apie konkrečias vietas dar negalvojame.

- Kokios emocijos aplanko ruošiantis startui „Lotos 71st Rally Poland“?
- Labai didelių emocijų nėra. Tiesiog, smagu dalyvauti tokiame renginyje.

- Kaip apskritai vertinate faktą, jog Lietuvoje vyks didžiausias automobilių sporto renginys pasaulyje?
- Lietuvai šis įvykis – labai teigiamas. Organizatoriai labai pasistengė, suteikė galimybę važiuoti trasomis savo šalyje. Man tai patinka.

- Pasaulio ralio čempionato etapą Lietuvoje numatyta organizuoti dar trejus metus. Galbūt jau galvojate apie kitų metų startus?
- Planas startuoti yra, tačiau tam reikalingas rėmėjų palaikymas. Jeigu pavyks viską suderinti – tikrai norėtumėme dalyvauti. Taip pat planuojame startuoti ir Europos čempionate, apskritai didinti varžybų, kuriose dalyvausime, skaičių.

- Ar domitės WRC naujienomis? Galbūt turite savo favoritus?
- Nuosekliai neseku čempionato, tačiau pasidomiu naujienomis. Kalbant apie palaikymą – favoritas yra „Volkswagen“ pilotas Sebastienas Ogier. Galėčiau jį pavadinti savo lenktynininko idealu. Manau ir tikiuosi, kad šis lenktynininkas taps „Lotos 71st Rally Poland“ nugalėtoju.

...ir Dainiumi Matijošaičiu:

– Kaip sekasi ruoštis WRC etapui, vyksiančiam Lietuvoje ir Lenkijoje?
– Specialių pasiruošimų nėra. Realiai, tai yra tas pats varžybų principas, sudėtingiau tik tai, kad per vieną savaitgalį reikės įveikti maždaug 3–4 vadinamųjų mūsų, Pabaltijo ralių, distanciją. Ruošiantis reikia vos ne naujai perrinkti visą automobilį, nes kitu atveju jis neatlaikys. Patys esame pakankamai aktyvūs, todėl papildomai fiziškai nesiruošiame. Taip pat tiek trasų susirašymas, tiek ir pats važiavimas bus ganėtinai sekinantis darbas.

– Kokius tikslus sau keliate?
– Tai yra pirmas važiavimas Pasaulio ralio čempionato etape, todėl tikslas – finišuoti. Bet kokiu atveju, greičius lyginsime tik su analogiškais automobiliais važiuojančių pilotų. Lygiuotis su žvaigždėmis ir jų automobiliais būtų tas pats, kas kova tarp mažo lėktuvėlio ir naikintuvo. Mūsų tikslas yra vienas – kuo greičiau pravažiuoti visą distanciją. Analogiškų su mūsų automobiliu yra ne vienas ir ne du, todėl bus labai įdomu pasižiūrėti, kokiame lygyje esame tarptautiniu mastu.

– Pasaulio ralio čempionato etapą Lietuvoje numatyta organizuoti dar trejus metus. Galbūt jau galvojate apie kitų metų startus?
– Kalbant apie ateitį – nežinau, ką ji parodys. Tai yra labai brangus sportas ir vien nuo noro važiuoti viskas tikrai nepriklauso, nes tokiu atveju, būtų labai daug dalyvaujančių. Reikia sugebėti surinkti biudžetus tokioms varžyboms: kaip jau sakiau, tai yra keturių Pabaltijo ralių kaina ir visi kiti resursai, sutelkti į vieną savaitgalį.

– Kokias emocijas jaučiate besiruošdami startui?
– Stengiuosi nesivadovauti emocijomis, nes jos dažniausiai iššaukia klaidas. Ralis vyksta visai šalia mūsų, vos už šimto kilometrų. Viena diena bus rengiama Lietuvoje, todėl natūralu, kad lenktyniaudami jausimės apsupti „namų sienų“, tačiau tos „sienos“ tik kuria papildomą įtampą. Tarkim, savaitgalį grįžau iš ralio Estijoje, ten buvo keli lietuviški ekipažai ir nereikėjo jausti jokios atsakomybės. Estams daug įdomesni jų lenktynininkai. Važiuojant namuose jaučiasi papildoma įtampa ir spaudimas. Visada bandau nuo to atsiriboti.

– Kodėl apskritai nusprendėte dalyvauti WRC etape?
– Kaip turbūt ir kiekvienas lenktynėms ir raliui prijaučiantis žmogus svajoja sudalyvauti Dakare, lygiai taip pat, kiekvienas ralio pilotas svajoja sudalyvauti Pasaulio ralio čempionate. Vėlgi, mes negalime varžytis su geriausiais pasaulyje pilotais, nes mūsų technika visai kitokia, bet važiuoti tais pačiais ruožais visiems lenktynininkams yra išskirtinis jausmas. Tai automatiškai ir traukia dalyvauti.

– Kaip apskritai vertinate faktą, jog Lietuvoje vyks didžiausias ir populiariausias pasaulyje automobilių sporto renginys?
– Vertinant bendrame kontekste, tokiai šaliai kaip Lietuva, dalelė tokio pasaulinio lygio ir dydžio renginio, vienareikšmiškai yra tik teigiamas dalykas. Į Lietuvą žmonės atvažiuos tikrai ne tik iš Lenkijos, Latvijos, bet ir iš kitų, tolimų šalių. Ir patys lietuviai važinėja po pasaulį, norėdami pamatyti WRC. Toks renginys naudingas ir ekonomiškai – Druskininkų regionas turi labai gerai tam pasiruošti. Kalbant apie šalies reklamą, vėlgi, viskas priklausys nuo to, kaip mūsiškiai bus pasiruošę – jeigu įvykdys visus FIA ir ralio organizatorių reikalavimus, manau, bus labai gerai.

– Ar domitės Pasaulio ralio čempionato naujienomis? Kuriuos lenktynininkus palaikote?
– Nei viename sporte neturiu aiškių favoritų. WRC naujienomis domiuosi, kaip ir visi ralistai, visą laiką seku naujienas programėlėje telefone, tačiau nesu labai didelis fanas, kuris keliautų stebėti etapus, nesu gyvai matęs nei vienų ralio čempionatų varžybų. Žinoma, žinau visus pagrindinius, bent jau pirmo dešimtuko pilotus, esu susipažinęs su jų gyvenimo, karjeros istorijomis. Tokia informacija – naudinga ir įdomi.

– Kuris lenktynininkas, Jūsų manymu, turi daugiausiai šansų nugalėti „Lotos 71st Rally Poland“?
– Turbūt didžiausią tikimybę priskirčiau Sebastien Ogier, nes jis paskutiniais metais važiuoja lyg robotas. Kitas variantas – Jari-Matti Latvala. Bet kokiu atveju, visa „Volkswagen“ komanda dabar rodo puikią sportinę formą, pačių ralio ruožų specifika taip pat turėtų jiems tik padėti.

Be šių dviejų ralyje važiuos dar vienas lietuvių ekipažas - Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.
Citavimas
0
Vienas gražiausių ir įdomiausių WRC etapų - Suomijos ralis - pasibaigė vietinio herojaus Jari-Matti Latvalos pergale. Dar antrąją ralio dieną suomis turėjo 31 sek. persvarą prieš tuomet antrojoje pozicijoje buvusį britą Krisą Meeke'ą, tačiau kaip visada persistengė - po pietų vykusiame greičio ruože apdaužė automobilį (to pasekoje nebeveikė priekiniai stabdžiai). Tuo pasinaudojęs Ogier sumažino atsilikimą iki 3,4 s. Vis dėl to paskutinę ralio dieną Latvalai pavyko išsaugoti trapią persvarą ir laimėti ralį. 3,6 sek. atsilikęs Ogier atvažiavo antras, trečiąją vietą užėmusiam Meeke'ui iki lyderio trūko beveik minutės. Ilgą laiką ketvirtoje vietoje buvęs Hirvonenas viename posūkyje apsisuko ir dėl to prarado poziciją Andreasui Mikkelsenui. Tuo tarpu Kubica tradiciškai sudaužė savo automobilį (neatsimenu šiemet ralio, kur jis būtų be jokių problemų važiavęs) ir finišavo kažkur uodegoje.
Vairuotojų įskaitoj Latvala sumažino Ogier pranašumą iki 44 taškų. Kitas VW pilotas, norvegas Mikkelsenas su 95 taškais lieka trečiojoje pozicijoje.
Citavimas
0
Vokietijoje pirmąją pergalę sezone iškovojo Hyundai komanda ir jos lyderis Thierry Neuville'is. Žinoma, laimėta tik dėka varžovų avarijų. Dar pačioje ralio pradžioje 2 avarijas padarė Sebastienas Ogier. Prancūzo nesėkme pasinaudojęs Latvala ilgą laiką važiavo pirmas, bet viename greičio ruožų posūkyje nesuvaldė automobilio ir įlėkė, jei neklystu, į vynuoges 😂 Ralio lyderio poziciją tuomet užėmė Krisas Meeke'as, bet ir jis sulaužė savo Citroen'o priekinį kairį ratą. Neuville'is konkurentų pavyzdžiu nepasekė ir finišavo sėkmingai. Jam už nugaros liko komandos draugas Dani Sordo ir VW pilotas norvegas Andreasas Mikkelsenas.
embeded-image
Citavimas
0
Kad ten daug kas po vynuoges pasivazinejo 😁
Citavimas
0
Vienas įdomesnių etapų, dramos netrūko. Visgi norėjosi, kad Latvala pasiimtų, vien dėl ko konkurencijos čempionate, bet iš kitos pusės smagu ir dėl naujokų Hyundai pergalės 😁 O šiaip tai jo, organizatoriai nemažai kompensuot turės, tiem vynuogių augintojams 😄
Citavimas
0
Australijos ralyje VW oficialiai įformino tai, kas jau buvo seniai aišku - tapo komandinės įskaitos nugalėtojais. Pirmos 3 vietos ralyje būtent vokiečiams ir atiteko - pirmas atvažiavo Ogier, antras atlėkė 7 sekundėmis atsilikęs Latvala, o trečioje vietoje liko antrosios VW komandos pilotas Mikkelsenas. Krisas Meeke'as kurį laiką irgi turėjo vilties pakliūti į trejetuką, bet gauta 1 min. bauda už posūkio nukirtimą visas viltis sužlugdė. Britas finišavo ketvirtas, o penketuką užbaigė Hirvonenas. Praeitame ralyje triumfavęs Neuville'is grįžo į sau įprastesnes pozicijas ir liko septintas:
embeded-image
Bendrojoje įskaitoje ir toliau pirmauja Ogier. Dabar prancūzas turi 50 taškų persvarą, tad kitame ralyje, kuris vyks Prancūzijoje, bus galimybė užsitikrint antrą čempiono vardą iš eilės.
Citavimas
0
Viso sezono metu čia vis rašinėjau, tad ir pasibaigus jam reiktų kažką brūkštelt.

Čempiono titulą dar priešpaskutiniame Ispanijos ralyje užsitikrino Ogier (ten jam visiškai užteko pirmąją ralio dieną įgytos persvaros prieš Latvalą), tad Britanijoj beliko tik formalumai. Čia vėl triumfavo Ogier, antrąją vietą užėmė Hirvonenas, o podiumą užbaigė Madsas Ostbergas. Realius šansus užimti trečiąją vietą turėjęs Meeke'as pradūrė vieną savo automobilio padangą ir liko šeštas.

Čempionato bendroji įskaita:

embeded-image

WRC2 įskaitoj triumfavo Nasseras Al-Attiyah.

Verta paminėti, jog karjerą baigė antrąją vietą paskutiniame etape Didžiojoje Britanijoje užėmęs Mikko Hirvonenas. Vienas mano mėgstamiausių pilotų, ir vienas tų, kuriems nepasisekė, jog lenktyniavo tame pačiame amžiuje kaip ir Loebas... M-Sport'o bosas Marcas Wilsonas dar rugpjūtį, po nesėkmingai susiklosčiusio gimtojo Suomijos ralio Hirvonenui, buvo minėjęs, kad Mikko nebepatiria jokio džiaugsmo važiuodamas ralyje ir kad tokiai situacijai esant niekada nepavyks pasiekti aukščiausių rezultatų. Tiesa, pats suomis išeina aukštai pakėlęs galvą ir teigdamas, jog visąlaik mėgavosi raliu:

“Throughout the many years of my competitive career, I have focused on myself a lot. Rallying has taken up a large part of my life and the pace of the calendar has been fairly unrelenting.
“I have enjoyed absolutely every minute of it and although I still love driving now, I would also like to concentrate more on other important things which are part of my life, like my children and my family,”
“I have so many incredible memories from the last 13 seasons. I have travelled all around the world, met some fantastic people and have loved every rally and every fight I’ve had with some exceptional drivers. I won some and lost some, but I will look back on these moments to the end of my days with a great big smile on my face,”


Apie šturmaną Jarmo Lehtineną, kuris padėjo Hirvonenui kone visuose jo raliuose:

“It has been a privilege to work with Jarmo and none of this would have happened without him. We met for the first time at Helsinki Airport in 2001, before flying to Italy where we were meant to be competing on our first rally together.
“It was the beginning of a great friendship. In these 13 years full of laughter, adventures, wins, losses and passions, we have experienced everything together,”


Apie mūšius su Loebu:

“They were the greatest battles and the ones I loved the most, whether they were won or lost. Seb was a rival and team-mate for whom I had, and still have, a lot of respect and I think the feeling was mutual.”


Tie 2009-ieji metai, kai Hirvonenas pralošė čempiono vardą paskutiniame ralyje Loebui... Suomis tuomet turėjo vieno taško persvarą prieš Didžiosios Britanijos ralį, bet ten triumfavo Loebas ir Hirvonenui beliko tenkintis antrąja vieta ir vos vieno taško trūkumu iki svajonės... Tai buvo viena iš keturių jo užimtų antrųjų vietų bendrojoje įskaitoje - dar tris kartus tai nutiko 2008, 2011 ir 2012 metais.

Suomio karjera WRC skaičiais:

embeded-image

Paskutinio ralio video:



Atsisveikinimo video:



M-Sport'e Hirvoneną pakeis estas Otto Tanakas. Geras sprendimas, estas šiemet važiavo tikrai smagiai ir WRC2 klasėj užėmė 2-ąją vietą.
O dar viena naujiena yra ta, jog Monte Karlo raliui sausį grįžta Loebas! 😇
Citavimas
0

Nauji įrašai